Pana de curand, “a arata foarte bine” insemna sa fii acoperita de chimicale despre care acum stim ca dauneaza sanatatii. Parabeni, triclosan, lauret sulfatul de sodiu si BHA (butilat hidroxianisol) sunt doar cateva dintre ingredientele folosite in produsele cosmetice traditionale si in produsele de ingriire si frumusete. Acestea sunt folosite din numeroase motive, precum: pastrarea produsului, emulsifierea acestuia, mentinerea vascozitatii, si pigmentarea acestuia. Unele chimicale sunt cunoscute pentru efectele lor cancerigene, contin toxine ce afecteaza reproducerea, si deregleaza echilibrul hormonal, acestea fiind acumulate in celulele umane in timp.

Desi aceste produse ne pot imbunatati aspectul fizic temporar, nu se compara cu adevarata frumusete, cea care radiaza din interior. Aceasta este produsul unei diete curate, consistente din punct de vedere nutritiv, al exercitiilor zilnice, a gestionarii stresului, si a minimizarii expunerii la toxine. Natura si nutritia furnizeaza o pleiada de “produse de frumusete” care vor hrani fiecare celula a corpului, vor elimina corpul de orice reziduu si te vor face sa te simti pur si simplu frumoasa.

1. Hidrateaza-te!

Consuma intre 6 si 8 pahare de apa pe zi, mananca produse hidratante. Consuma sucuri verzi si smoothi-uri hidratante, salate bogate in apa, legume si fructe. Mananca in functie de clima si anotimp, dar incearca sa mananci alimentele crude atat cat se poate. Hidratarea ajuta la detoxifiere si eliminarea resturilor din corp. Optimizeaza acest proces incepand fiecare dimineata cu un pahar de apa la temperatura camerei (sau putin mai calduta) si sucul de la jumatate de lamaie.

ten-luminos-primavara

2. Mananca grasimi sanatoase.

O celula dintr-un trilion este alcatuita dintr-o membrana care este grasime in esenta. Grasimea este absolut esentiala pentru mentinerea sanatatii tale. Ea proceseaza vitaminele solubile in grasime A, K, E si D, lubrifiaza articulatiile, contribuie la o functionare sanatoasa a celulelor si este secretul unui par si a unei pieli sanatoase. Alege grasimi de cea mai buna calitate, ce includ uleiul de masline, uleiul de cocos sau uleiul de in. Cand gatesti cu ulei, alege-l pe cel cu gradul cel mai scazut de gatire, cum ar fi uleiul de cocos, si foloseste-l la temperaturi scazute. Alimentele integrale sunt o sursa excelenta de grasimi (fructele de avocado sunt o alegere foarte buna, si sunt si hidratante, cu 70% apa). Sunt bune si: nucile crude si semintele.

3. Dormi suficient.

Se numeste “somn de frumusete” pentru un motiv. Somnul profund, intens, te reface si de aceea contribuie la frumusete. Incearca sa dormi 7-9 ore neintrerupte pe noapte. Daca nu ai un somn odihnitor, imbunatateste-ti rutina de somn facand intuneric complet in camera si inchizand complet toate ecranele, inclusiv pe cele ale telefonului sau tabletei cu cel putin 1 ora inainte de culcare. Corpul tau are nevoie de acest timp pretios pentru a se reface.

4. Fa miscare.

Activitatea fizica are atatea beneficii. Mareste nivelul de oxitocina si serotonina, facandu-te sa te simti mai bine. Atunci cand te simti mai bine, esti mai fericit si zambesti cu mai multa usurinta (ceea ce contribuie la frumusetea ta). Activitatea fizica oxigeneaza celulele, ajuta la curatarea organismului de reziduuri si sporeste energia vitala. Stimuleaza si sistemul limfatic care, spre deosebire de cel cardiovascular, nu are un stimulent si are nevoie de miscare pentru o functionare optima. Stimularea sistemului limfatic duce la eliminarea toxinelor prin piele, organul nostru cel mai larg din corp, atunci cand transpiram. Daca poti, variaza locatia activitatii fizice intre afara si interior. Natura improspateaza intotdeauna aspectul pielii si al ochilor.

5. Alege-ti produsele cu grija.

Orice aplici pe piele ajunge in vasele de sange si devine parte din corp. Alege intotdeauna produsele de cea mai buna calitate si non-toxice pe care le poti gasi. Dinfrumusete fericire, organizatii precum Environmental Working Group fac aceste informatii sa fie usor accesibile prin baza lor de date Skin Deep. Utilizatorii pot verifica ingredientele si toxicitatea produselor pe care le au in vedere astfel incat sa poata lua o decizie informata legat de cumpararea sau continuarea folosirii anumitor produse.

IMG_1828-760x895

6. Invata sa-ti faci propriile produse de frumusete.

Alimentatia furnizeaza o oportunitate deosebita pentru crearea frumusetii interioare si exterioare. De exemplu, din avocado si sucul de lamaie poti obtine o masca foarte hidratanta, in timp ce mierea si banana iti vor lasa pielea fina si stralucitoare. Experimenteaza cu diferite ingrediente: fructe, legume, ovaz, ceaiuri verzi, si fa-ti produse naturale pline de nutrienti pentru pielea si corpul tau.

7. Gestioneaza-ti stresul.

Fie ca e vorba de un stres temporar sau de durata, in prezenta stresului sunt eliberati hormoni de adrenalina si apoi cortizol. Desi sunt foarte utili in momentele de criza, acesti hormoni trebuie sa existe in sange pentru perioade scurte de timp. Expunerea prelungita la acesti hormoni duce la imbatranirea corpului. Invata strategii de gestionare a stresului, cum ar fi meditatia.

Surse pentru acest articol cuprind:
www.eva.ro
www.naturals.com