Se spune că ești ceea ce mănânci. și nu ne referim aici doar la sănătatea corpului ci și la starea de spirit. Mulți dintre noi nu realizăm că uneori, starea noastră de spirit este dată și de alimentele pe care le consumăm. Dacă nimic nu te mai binedispune, ce zici de o masă sănătoasă?

Peștele de apă rece – un deficit de acizi grași omega-3 poate reduce eficiența neurotransmițătorilor precum serotonina, responsabilă de bunăstarea ta. Peștele de apă rece, precum somonul, tonul sau sardinele sunt o metodă rapidă de a-ți crește aportul de omega-3 și, implicit, starea de spirit.

Nucile – sunt o altă sursă de acizi grași omega 3. Această mică gustare se recomandă mai ales persoanelor vegetariene, care nu consumă carne de pește. O varietate de nuci și alune poate ajuta la creșterea stării de spirit și la o mai bună dispoziție.

Spanacul – un aport de acid folic poate face bine dietei tale zilnice și va crește nivelul de serotonină din creier, creând astfel o stare mai bună. Spanacul preparat este o bună sursă de acid folic.

Cereale integrale – o doză zilnică de seleniu este asigurată de către cerealele integrale. Lipsa seleniului poate determina o stare de iritație, stări ostile și de depresie. Optează pentru cereale integrale la micul dejun.

Alimente bogate în proteine – include în dieta ta alimente bogate în proteine, precum grâul, bananelele, fructele uscate și produsele lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

Fructe și legume proaspete – mănâncă sănătos și te vei simți cu siguranță mai bine. Renunță la toate dulciurile bogate în zahăr și ia un desert din fructe. Zahărul ridică și apoi diminueză glicemia, provocând stări de proastă dispoziție și iritare.

Alimente bogate în fibră – alimentele bogate în fibre solubile, precum merele, portocalele, morcovul pot crește rapid starea de spirit. Acestea diminuează absorbția zahărului în sânge, evitând astfel schimbările bruște din comportament.

Ouăle – începe ziua cu un mic dejun și o gustare de ouă, care îți vor îmbunătăți nivelul de energie și bună dispoziție. Ouăle sunt bogate în aminoacizi, care ajută la formarea serotoninei.

Sursa: www.oanacuzino.ro