Începutul sezonului cireşelor este întotdeauna interesant, deoarece ne entuziasmează culoarea şi gustul lor, dar şi preparatele pe care le putem face cu ele. De la plăcinte, tarte şi până la piept de raţă cu sos, pe toate le putem face cu cireşe, fiind fructele care se potrivesc oricărei reţete.

Sunt cireşele sănătoase?! O, dah, sunt bogate în antioxidanţi, ajută la reducerea riscului de cancer, a problemelor inflamatorii şi a bolilor de inimă. Ele sunt sărace în calorii şi au un conţinut ridicat de apă. Cireşele conţin melatonină, care ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire şi la reglarea somnului, vitamina C, dar şi substanţe nutritive, cum ar fi potasiu şi betacaroten. O dietă bogată în cireşe s-a dovedit că ajută la reducerea ţesutului adipos din organism şi a colesterolului. Din moment ce au atâtea beneficii, cireşele sunt o parte vitală a dietei.

Câte calorii are o cireaşă? Doar 4 calorii, iar o ceaşcă de cireşe are 74 de calorii. Datorită conţinutului ridicat de apă, cireşele vor creşte nivelul de energie şi metabolismul. Pe lângă valoarea nutritivă importantă, cireşele sunt extrem de prietenoase în dietă.

Gustul magnific, dulce şi parfumat al cireşelor fac din deserturile şi gustările de după-amiază momentul oportun să ne bucurăm de darurile naturii. O modalitate foarte bună de a ne bucura de cireşe este să le încorporăm în granola de casă sau în orice dulce la care poftim. Cu fiecare muşcătură vom avea antioxidanţi din plin, valoare nutritivă de calitate şi multă savoare.

Citeşte continuarea aici