Fericirea este precum o ploaie calda de vara: reuseste sa te multumeasca  insa, din pacate, tine putin. Nici nu ai timp sa te obisnuiesti cu ea, ca si  trece. In viata noi nu avem suport si nici plasa de sustinere. Exista situatii  in care nu este nimeni acolo pentru noi, nimeni care sa ne prinda cand cadem. De  aceea trebuie sa invatam sa fim puternici, sa ne apreciem la adevarata noastra  valoare si sa ne iubim pentru ceea ce suntem.

Dieta fericirii consta intr-un mic exercitiu al propriei constiinte, in care  frontierele sunt daramate, iar zambetul si optimismul ne insotesc zi de zi. Dar  care este reteta unei astfel de vieti?

Problema noastra este ca niciodata nu stim sa ne oprim. Nu ne multumim cu ce  avem, cerand de fiecare mai mult si mai mult, si… mai mult. Trebuie sa invatam  ca viata noastra este fericire, ca soarta pe care o avem inseamna speranta si ca  relatiile cu cei din jurul nostru se traduc prin dragoste.

fericire

The Happiness Diet sau Dieta fericirii sustine faptul ca alimentatia potrivita reprezinta fundatia pentru o buna sanatate mintala. Metodele clasice de slabire nu se preocupa de sanatatea creierului si nu fac bine psihicului, motiv pentru care dupa o anumita perioada dietele sunt abandonate sau intrerupte.

Si daca ne gandim numai la faptul ca bolile modern ale creierului, stresul si depresia sunt cauzele principale ale cresterii in greutate in zilele noastre, acesta dieta pare fezabila.

Metodele clasice nu fac bine creierului datorinta carentelor de magneziu, vitamina B12 sau acid linoleic, motiv pentru care sunt si greu de tinut sau adesea abandonate pentru ca nu produc rezultate vizibile.

Dieta feicirii presupune un regim alimentar echilibrat din care nu lipsesc legumele si fructele, dar si cerealele si grasimile bune din ulei de masline, nuci,seminte si carne de buna calitate. Acestea fac bine nu numai trupului, cat si spiritului, pentru ca senzatia de satietate de dupa masa ne va tine cu moralul sus si astfel vom putea slabi fara efort. Toate acestea sunt produse care contribuie la un mai bun control al maniei sau frustrarii.

Cu totii ar trebui sa consumam zilnic cel putin 350 de grame de “produse optimiste”, fapt ce poate contribui la evitarea stresului, la reducerea starii de anxietate si agresivitate si la un control mai eficient asupra furiei si emotiilor negative, dar si la tratarea depresiei sau starilor suicidale.

Dieta fericirii este un regim alimentar special. Acesta actioneaza nu doar la nivelul modului in care arati, ci si asupra starii tale psihice. Dieta se bazeaza pe alimente care actionaza profund la nivelul starii tale psihologice si care iti transmit permanent o stare de bine. Printre alimentele de baza ale dietei se numara nucile, cafeaua, cartofii rosii sau pestele.

In general alimentele din cadrul dietei fericirii contin cantitati mari de acizi grasi Omega 3, vitaminele A, B12, D si E, acid folic, magneziu, fier, calciu si fibre. Toate aceste elemente sunt responsabile de starea ta generala de bine, dar si de o silueta impecabila.

Reguli ale dietei

Daca te tenteaza aceasta dieta, nu doar pentru a si mai supla, ci si mai fericita, este necesar sa urmezi o serie de reguli care te vor ajuta sa iti duc planul la bun sfarsit:
– evita alimentele procesate – lipsa acestora iti va imbunatati foarte mult starea psihica.
– evita dulciurile – zaharul nu doar ca ingrasa, dar contribuie si la micsoararea creierului in zonele responsabile cu reglarea starii psihice.
– introdu in alimentatia ta produse bogate in acizi grasi Omega 3. Acestea sunt ideale pentru sanatate creierului si contribuie la starea de fericire.
– incearca sa consumi cat mai multe fructe proaspete, legume si cereale integrale. Aceste produse contin nenumarate vitamine, minerale si fitonutrienti care stimuleaza functionarea corecta a creierului.
– adopta o dieta cat mai variata – in momentul in care consumi cate putin din multe tipuri de alimente, cu atat vei oferi creierului nutrienti necesari pentru a functiona foarte bine.

Alimente recomandate in dieta fericirii

Nuci

Nucile contin multi acizi grasi de care creierul are nevoie pentru a functiona in paramentri normali si pentru a se proteja impotriva unor boli destul de grave.

Peste

Pestele (hamsiile, sardinele, somonul, tonul sau codul) are in componenta sa nenumarati nutrienti esentiali pentru creier. Unul dintre cei mai importanti dintre acestia este chiar Omega 3 care lupta impotriva depresiei si protejeaza creierul.

Rosii

Rosiile iti mentin starea de bine datorita continutului de serotonina si dopamina. In plus acestea sunt bogate in antioxidanti care previn inflamatiile asociate cu depresiile.

Ceai

Bea in fiecare zi cate o cana de ceai verde sau de menta. Aceasta este un diuretic puternic care grabeste procesul de slabire si stimuleaza capacitatea de concentrare.

Carne de vita sau curcan

Carnea de vita si curcan contine vitamina B12, fier si zinc, elemente esentiale pentru o buna functionare a creierului. Incearca sa consumi carnea fara grasimi, preparata la gratar sau fiarta.

Unt

Untul este, de asemenea, un aliment benefic creierului tau. Acesta contine acizi grasi Omega 3, vitaminele A, B12 si D – ingrediente care maresc durata de viata a celulelor nervoase si care ajuta creierul sa faca fata stresului.

Oua

Creierul functioneaza mult mai bine atunci cand cansumi oua. Acestea contin vitamina B12, ingredient care stimuleaza celulele nervoase, dar si vitamina D care lupta eficient impotriva depresiei.

Hraniti creierul cu nutrientii de care are nevoie si veti slabi mai usor, iar in plus veti avea si o stare mentala si fizica de bine!

smile

Raluca Vasile

Nutritionist