Ideea de a face acesta reteta mi-a venit intamplator.
Aveam la congelator urzicile prefierte 5min in apa clocotita si congelate si m-am gandit la o varianta usoara si sanatoasa, fara a pune faina si a o face ciulama, asa cum sunt pregatite cel mai adesea urzicile. In plus, amestecul de faina rantas nici nu este prea sanatos, ingreuneaza digestia, iar faina cu ulei calit nu este cea mai fericita combinatie.

Asa ca PATE DE URZICI pentru mari si mici :)
Chiar daca nu va plac urzicile,spanacul sau steviile eu zic ca merita sa incercati reteta asta pe o painica cu seminte, prajita sau pe crochete integrale merge de minune. Poate fi o gustare usoara la serviciu sau la micul dejun, Ca sa nu mai zic de combinatia de pate de urzici ca pat pentru oua posate la micul dejun. Bun si foarte gustos. Cei mici vor iubi combnatia acesta fina, pentru ca nu se simte gustul pregnant si fribros de urzici, dar vitamina C si fierul sunt acolo din plin.
De ce, pentru ca urzicile sunt bogate in acestea si se fierb pana in 15 minute apoi se dau prin blender!!!

Reteta pentru 200g pate:
200g urzici
1 ceapa
50g unt
4 catei de usturoi
1 lingurita Vegeta facuta in casa (din morcov, telina, ardei, patrunjel date prin blender si uscate- reteta pe blog
sau faceti o supa din jumate de morcov, 1/2 de ardei, 50g telina/ o felie si o legatura de patrunjel si la final dati-le prin blender cu urzicile.
Sau exista pe la plafare vegeta doar din legume uscate, intrebati si cautati.)
1 cana lapte 250g
sare, piper dupa gust

Etapa 1:
Se celeste ceapa in unt.

Etapa2:
Se adauga cana de lapte, legumele fierte pasate (sau vegeta) si urzicile si se lasa 10min pe foc mediu.
La final sare si piper dupa gust.

Etapa 3:
Se iau de pe foc si se blenduiesc.

Etapa 4:
Se serveste cald cu oua ochiuri sau rece ca pate pe felii de paine sau crochete integrale cu seminte cu o salata de legume.

* Daca vreti varianta vegana inlcuiti lapte cu lapte de cocos si untul cu unt de cocos.

Pofta buna!