Slabe șanse să găsești pe cineva care nu a auzit măcar în treacăt de smoothie-urlie verzi. Ce părere are despre ele? Cu siguranță depinde de experiența personală. Și pentru că sunt adevărate bombe de sănătate, îți spun astăzi tot ce trebuie să știi despre smoothie-ul verde: la ce te ajută? care sunt ingredientele obligatorii? și cum îl prepari? astfel încât experiența ta să fie senzațională și să-l introduci în meniul zilnic.

Care sunt beneficiile unui smoothie pe zi timp de 30 de zile?

Clorofila în care abundă frunzele verzi are o structură foarte asemănătoare sângelui uman și studiile au demonstrat că protejează organismul împotriva cancerului, îl ajută să elimine toxinele și păstrează lichidele vitale în stare pură. [dr. Marian Claudiu Paraschiv – Tratat pentru alimențația naturală a omului]

Cel mai bun moment pentru a savura un smoothie verde este dimineața, în loc de mic dejun, pentru că:

• Susține efortul organismului cu foarte puține calorii, deci te ajută să slăbești până la 3 kilograme
• Îți curăță tenul, redându-i vitalitate și strălucire
• Grăbește vindecarea rănilor
• Reglează presiunea arterială
• Tratează constipația
• Reduce aproape în totalitate nevoia de dulce, pentru unii inamicul numărul 1 al siluetei ideale

Cum se prepara un smoothie verde?

Ai nevoie de:

1. Blender sau un robot de bucătărie

2. O mână generoasă de frunze verzi (spanac, baby spanac și pătrunjelul sunt cele mai utilizate)

3. 2-3 fructe bine coapte din care cel puțin unul cremos (banana, mango, papaya) pentru a da consistență smoothie-ului tău. Altfel, toate fibrele verzi se vor ridica la suprafață sub forma unei spume

4. O mână de migdale sau 1 linguriță de semințe de chia, psyllium sau 1 linguriță de unt de cocos

5. Apă, lapte vegetal (cocos, migdale, orez, soia ecologica)

6. Îndulcitor natural: miere, sirop de agave, sirop de arțar, xylitol, 2-3 curmale înmuiate 15 minute în prealabil

7. Opțional: o linguriță superalimente (spirulina, clorela, maca, ginko biloba, ginseng, etc) pentru un plus de antioxidanți, proteine și vitamine

Ordinea în care le vei adăuga în blender sau robotul de bucătărie: fructe, frunze, îndulcitor, superalimente, apă/ lapte vegetal. Începe cu puțin și completează doar dacă e cazul. Pentru a te ajuta cu adevărat în dietă, e de preferat să-l faci mai consistent pentru că îți va ține de foame mai mult timp.

Proporția de aur este 40% frunze verzi și 60% fructe în volum. Înainte de a pune apa, verifică bolul sau cana blenderului pentru a te asigura ca vezi un pic mai multe fructe decât frunze.

Ce se întâmplă de fapt atunci când faci un smoothie verde?

Amesteci proteine, calciu, cupru, magneziu, zinc, vitaminele A, C, B1, B2, B3, B5, B6, E, K, potasiu, Omega 3 şi fibre și le faci infinit mai accesibile organismului, care le absoarbe imediat.

Atenție! Nu tine blenderul pornit mai mult de 2 minute! Căldura generată de cuțitele lui va reduce calitatea nutrienților.

Gata! Asta e tot ce trebuie să știi despre smoothie-ul verde! Acum e rândul tău să–ți faci unul și să-mi spui dacă ți-a plăcut în secțiunea de comentarii de mai jos.

PS: Rețeta mea preferată este: spanac, 1 banană, ½ mango, 30 gr fructe de pădure congelate, 1 lingură semințe de chia și lapte de migdale.

Sursa: www.oanacuzino.ro